Ceremonią dekoracji zwycięzców, w sobotni wieczór w Krakowie zakończył się 11. Rajd Polski Historyczny, zorganizowany przy wsparciu licznych Partnerów, przez Automobilklub Krakowski.
Nieliczna obsada Rajdu, pozwoliła jedynie na wręczenie pucharów w klasyfikacji generalnej, klasyfikacji teamów oraz w Grupie III (połączonej z II), a także pucharu dla najlepszego debiutanta na trasie RPH. Ponadto każda z załóg otrzymała symboliczne nagrody ufundowane przez Partnerów Rajdu.
Po trwającej trzy dni rywalizacji i rozegraniu 38 prób na regularność, zwycięzcami zostali Marcin Stryczak i Mateusz Stryczak, jadący Porsche 911 z 1966 roku. Drugie miejsce przypadło załodze Stanisław Postawka i Anna Postawka w Polskim Fiacie 125p z 1976 roku, a najniższy stopień podium zajęli Paweł Krajewski i Jakub Żur, startujący Ładą Samara z 1989 roku.
Z racji limitu wieku samochodu, w Grupie III jedynie obsada 3 miejsca była różna od klasyfikacji generalnej. Miejsce to zdobyli Jacek Grochowski i Henryk Buszkiewicz, jadący Mercedesem 350 SL z 1975.
Szczegółowe wyniki oraz Klasyfikacja Generalna Rajdu dostępne są TUTAJ
Od kilku lat tradycją stało się nagradzanie najlepszego kierowcy debiutującego na trasie Rajdu Polski Historycznego. Łukasz Nytko wraz z Rodziną są fundatorami Pucharu im. Andrzeja Nytko, który tym razem trafił w ręce kierowcy z Niemiec. Tegorocznym laureatem został Roland Zimmermann, a nagrodę odebrał z rąk Łukasza Nytko.
Tradycyjnie też – na zakończenie ceremonii dekoracji zwycięzców, załodze samochodu występującego na wszystkich materiałach 11 RPH, wręczono roll-up ze zdjęciem „twarzy Rajdu”, którą w przypadku tegorocznej edycji było Alfa Romeo Alfasud, Krzysztofa i Grzegorza Sielickich.
Pragniemy podziękować wszystkim Partnerom i Sponsorom 11 RPH za zaangażowanie i pomoc w organizacji tej edycji Rajdu.
Zawodnikom biorącym udział w 11 edycji Rajdu, dziękujemy za sportową rywalizację i uczestnictwo, mając nadzieję na spotkanie w kolejnym RPH. Do zobaczenia za rok.
Foto: Robert Wlezień